Головне завдання стабілізаторів — забезпечити стійкість автомобіля в русі. Щоб усунути сторонні шуми і вібрацію під час роботи складових стабілізатора, використовують спеціальні втулки, які представляють собою вироби з пружного матеріалу, що додають плавність ходу.
Втулка — елемент вузла стабілізатора, яка виготовляється з гуми або поліуретану. Її форма, як правило, ідентична для різних моделей автомобілів, але може незначно відрізнятися в залежності від конструкції стабілізатора. Для підвищення експлуатаційних характеристик деталей на їх поверхні передбачаються канавки і припливи, які посилюють міцність і забезпечують тривалий термін служби, захищаючи від механічних пошкоджень.
НАШІ ЦіНИ
Послуга | Ціна, грн |
---|---|
Заміна стійки стабілізатора | от 120 |
Заміна втулки стабілізатора | от 240 |
Коли потрібна заміна втулок?
Визначити знос втулки можна при профілактичному огляді систем транспортного засобу. Про необхідність заміни свідчить зміна властивостей матеріалу, поява потертостей. Як правило, процедура проводиться кожні 30 тис. км пробігу. При цьому, рекомендується одноразово замінити всі втулки незалежно від їх зовнішнього стану.

- виникнення люфту рульового колеса при входженні в поворот;
- відчутний стук в рульовому колесі;
- крен кузова і поява нехарактерних клацань і скрипів;
- вібрація підвіски авто, яка супроводжується сторонніми шумами;
- ведення автомобіля в сторону при прямолінійному русі;
- втрата стійкості авто.
У разі виявлення одного або декількох з перерахованих вище ознак слід невідкладно провести діагностику автомобіля. Нехтування рекомендацією може вплинути на працездатність трансмісії в подальшому і стати причиною серйозних поломок.
Процес заміни втулок
Алгоритм процедури практично не відрізняється для різних марок і моделей автомобіля. Щоб зробити заміну втулок, потрібно виконати наступні дії:
- встановити автомобіль в нерухомому стані на естакаді або підйомнику;
- послабити гвинти коліс, після чого зняти їх;
- від’єднати кріплення стійок до стабілізатора;
- роз’єднати стабілізатор і стійки;
- послабити гвинти кріплення скоби, яка обрамляє втулку;
- ретельно очистити робочу зону;
- змастити втулки зсередини силіконовим спреєм;
- провести зворотну збірку.
Дана послідовність може бути застосована як для задніх, так і передніх втулок.
Незважаючи на простоту процесу, впоратися із завданням під силу тільки майстру, котрий володіє відповідним досвідом і профільними знаннями. Будь-яке порушення послідовності може привести до посилення проблеми з трансмісією.